8 Temmuz 2014 Salı

BİR MATEMATİK KURALI YAŞAMA DAİR NE ÖĞRETİR

İhtiyaç buluşun anasıdır.-

                                                                             İngiliz Atasözü


1987 yılının sıcak bir yaz günü tenis kulübünün kapısından girdiğimde aslında biraz endişeliydim.Az sonra çok önemli bir lig karşılaşmasında takımın iki numarası olarak en önce  sahaya çıkacak ve alınacak sonucu çok etkileyecek bir kader maçı oynayacaktım.Üstelik o sıralar mental olarak oldukça formsuzdum ve nasıl oynayacağımı hiç bilmiyordum.Lokalin hemen girişinde duvarda Mats Vilander’in büyük bir posteri asılıydı.Fransa Açık Turnuvasında ilk şampiyonluğunu idrak ettiği anki sevincinin fotoğrafı.Bu nasıl bir duyguydu kim bilir?Birden ,durup dururken düşüncelerim beni orta okuldaki bir matematik dersine geri götürdü.Bilinçaltı insana bazen böyle oyunlar oynar.O derste genç bir Fransız öğretmen bize tersine çevrilebilirlik yasasını öğretmişti.Buna göre  toplama işlemi çift yönlü ,yani tersine çevrilebilir bir işlemdi.(2+1=3,1+2=3)Anck bu kural çıkartma için geçerli değildi.(2-1=1,1-2=-1)
             Bana o an çılgınca gelen bir fikir aniden aklıma düşüverdi.Acaba bu kural teniste de  da geçerli olabilir miydi?Yani bir insan bir maçı kazandığında seviniyorsa,sevinç duygusuyla maç kazanabilir miydi?İçsel kılavuzluk sistemim bana bunun denemeye değer olduğunu söylüyordu.Zaten o anda aklıma gelen başka bir fikir de yoktu,tıkanmış durumdaydım.Bütün taktik düşünceleri bir kenara bırakıp bu fikre odaklanmaya karar verdim.
          Yaklaşık iki saat sonra zor bir maçı olağanüstü bir istatistikle kazandığım için herkes beni tebrik ediyordu.Özellikle servisle  aldığım puanlar çok fazlaydı.Yaptığım tek şey sevinç duygusunu deneyimlemek ve bu duyguyla oynamak olmuştu .Bunu başarmak için size sevinç veren birisini veya bir şeyi aklınıza getirmek yeterlidir.Sadece sevinmiş ve topa vurmuştum.Daha sonraları bu konuyla ilgili birkaç kitap elime geçti.Neşe ,sevinç ve kendine güven gibi güçlü ve  olumlu duyguların ,şampiyonların yüksek performans anlarındaki ortak duyguları olduğunu öğrendim.Ben bir mecburiyet durumunda ,biraz da ilahi yardımla bunu kendim keşfetmek zorunda kalmıştım.Bu olay, benim düşünce ve  duygu yönetiminin önemini kavramamı sağladı.Gerçekten birinci derecede öneme sahip çünki teniste geçerli olan günlük yaşamda da geçerlidir ve tenis yaşamın provasıdır.
                                                                                                






                    
                                                                                                           

Hiç yorum yok: